Wednesday, April 22, 2009

Masendav statistika

Üks naine viiest toob Flandrias oma lapse ilmale keisrilõikega. Umbes 1 lõige kümnest on nö on demand. Naise nõudmisel ilma meedilise näidustuseta. 75% sünnitab epiduraaliga. Isegi mitte tervelt üks naine kümnest ei sünnita esilekutsumise, epiduraali ja lahklihalõiketa. Viimane fakt paneb kohe lausa minestama. Teeks kohe valimiste eel partei :)

Toreda nimega Dr Cammule peaks emadepäevaks vist lillekimbu saatma tema võtluses keisrilõigete osakaalu tõusu vastu. Muidu ma ainult nahutan siin günekolooge.

5 comments:

Mrs said...

Appi. Ma olen aru saanud, et Flandrias on demand keisrilõiget ei tehtagi :O (aga no mu info pärineb ka Babyboom'i jmt saadetest).

Lilly Munster said...

Menüükaarti günekoloogidel tavaliselt ei ole, seda ma usun küll. Aga alati on võimalik ju patsiendi poolne mõjutamine a'la mul on närvid läbi ja lähen teise arsti juurde, kui muidu ei saa :) Eks see sõltub günekoloogist, kui mõjutatav ta on, kuigi keisrihonorar on kindlasti teisest klassist võrreldes vaginaalse sünnitusega.

kr said...

kuulsin seda ka radio 1-st, paris motlemapanev. samas soltub see gynekoloogist ja naiteks on siin ju ka synnitajatele-rasedatele spetsialiseerunud kined, kellest osad on taitsa super "labor coach'id" ja teevad koik, et loomulikku synnitajat julg(u)(e)stada

Lilly Munster said...

Minu kogemust mööda kinesisti mõju suurt üle haigla ukse ei ulatu :) Aga Belgias on õnneks ka täiesti legaalselt olemas nö "esimene liin" e alati on võimalik oma asju rohkem iseseisva ämmakaga ajada, kes on tõesti loomuliku sünnituse spetsialistid.

kr said...

Ma synnitasin kaks korda sama kinega ja loomulikult. Tosi ta on, et kine pidi valveammaemandaga vahepeal vaidlema,et kas kiirendada asjade loomulikku kaiku voi mitte (esimese synnitusega), aga onneks ta ise on hasti tugev isiksus ja gynekoloog oli ka temaga nous (telefoni teel). Aga voib-olla see on pigem erand kui reegel, sest ta ise kirjeldab oma tood ka nagu voitlust tuuleveskitega. Igatahes super oli lugeda Su kolmandast synnitusest :-)