Monday, January 15, 2007

Mehed ja pedendus

Sattusin eelmisel nelajapäeval kuulma kahe keskkoolinolgi vestlust, mis puutus otsapidi naiste- ja meestetöödesse. Igastahes muu loba sees väitis üks tüüp teisele, et sõbrannale kooki teevad ainult peded.

See arutelu pani mind taas mõtlema ammu kummitavale küsimusele, miks osadele meestele on "pedendus" nii hingelähedane ja pidevate kommentaaride koostisosa. Miks mees mõtleb, et teatud sorti auto, söögitegemine, kodu koristamine või titelappide vahetamine on homode jaoks? Eriti naeruväärne, et mitte öelda arulage, tundub viimane arvamus, sest homo(paari)de lapsendamisõigust igas riigis pole e gaymehe kokkusattumine pampersiga ei ole sugugi igapäevane juhtum. Pigem kuuluvad mähkmed isade arsenali e mähkmeid vahetavatel meestel on olemas kindel tõestus, et neil vähemalt naiste "peale tõuseb". Ääremärkusena peab lisama, et gay kujutamine naiseliku ja pehmena, on teine juurdunud stereotüüp, mis reaalsuses alati paika ei pea.

Aga siiski, miks peab midagi tehes silmas pidama toimingu varjatud "sõnumit" oma seksuaalse orientatsiooni kohta? Mul on tuttav, kes näiteks seda jälgib. Kusjuures ta välimus kubiseb homokultuuris levinud detailidest - püstine tukk, liibuvad riided, kõrvarõngas jne. Vaatamata sellele, et ta juhindub oma elus Tõelise Mehe Koodeksist, jätab samas kogu tema olemus, vabandust, aga mulje pedest :D Isegi välimust kõrvale jättes, on ta's midagi naiselikku-gaylikku. Mistõttu kahtlustan ma juba mõnda aega, et mehed, kes rõhutavad oma (hetero)meeste hulka kuuluvust, tunnetavad viimases ehk mõningaid (ja vahel õigustatud) puudujääke.

Samuti püüdsin ma ette kujutada kahe sõbranna vestlust, kus üks laseb lendu kommentaari: "Issand, sa pumpasid omal rattakummid täis! Mingi lesbi oled, vä?". Paneb muigama. Mu sõbranna plaatis, pani parketti ning tegi muid remonditöid oma korteris, ma olen palju kandnud pükskostüümi lipsu ja meeste päevasärgiga. Ma pole selle pealegi tulnud, et seda võiks kuidagi lesbilisuse märgina tõlgendada. Ja ega vist enamus seda teegi. Seega, kus on võrdsed õigused?

No comments: