Monday, July 16, 2007

Leib. Advanced.

Esiteks proovisin ma hiljuti ära selle Ikea leiva. Suure hädaga tõelist leiba asendama kõlbab ju kah. Aga ega päris leiba ikka minuti jooksul vee-jahu solgutamisega ei saa. Isegi täielise leivavõhiku st minu arvates. Leivaspets Uku vaatas natuke, torkis näpuga ja jättis taldrikule.

See eest suutis mu ema siiski lõpuks Eesti kaubandusvõrgust 100% rukkist tehtud leiva leida. Muuseas rukkileiva leidmine osutus mu soovinimekirjast kõige raskemaks ülesandeks. Ning nüüd on tõeline eesti leib laual. Tegelikult polnud Hollandi päritolu juuretisealustusest alguse saanud leivategu sugugi kehva. Vanemad sõid ja imestasid, et täitsa korraliku leivad saab kodustes tingimustes. Naljatilgad, ega leivategu mingi müsteerium pole. Edaspidi võin vanemaid külla kutsuda Tõelist Leiba sööma.

2 comments:

Anonymous said...

Kas Sa küpsetad leiba ahjus või siis päris leivamasinaga? Me sooviksime leivamasinat osta, aga pole kindel, millist. Vanden Borres on küll palju kiidetud Panasonic leivamasinad, kuid kohe nii kallist (miski 160.- EUR) ei tahaks osta. Äkki oskad Sina midagi asjalikku öelda?
Tänud, Lotta

Lilly Munster said...

Leiba teen ma ikka vanaegsel kombel. Ihhii, mikseriga segades. Masinasse peaks täpsed kogused mõõtma, mina aga tegutsen tunde järgi. Põhimõtteliselt võiks leivamasinat vabalt kasutada segamiseks, küpsetamise osa on masinal tavaliselt u 45 minutit, mis korraliku leiva jaoks vähevõitu. Täpsust taga ajades on tegemist siiski saia-sepikumasinaga.

Aga masin on mul Panasonicu oma. Eks sõltub palju kasutad, me oleme nüüd nelja aasta jooksul ikka vähemalt 3 korda nädalas (periooditi lausa igapäevaselt) teda edukalt käianud. Masinaga on ka lihtne head pärmitainast teha. Minu silmis on lollikindlus ja vastupidavus seda investeeringut väärt olnud. Kunagi oli Aveves see masin peaaegu 20 "ööri" odavam.