Friday, July 27, 2007

Ma sõitsin bussiga!

Iseeenesest pole see mingi üllatus - tüüpiline belglase umbusk ühistranspordi suhtes mind ei vaeva ning ma kasutan sageli ühistransporti. Eriti näiteks Antwerpeni kesklinna minnes, ja kesklinnas asub mu jesuiitide kolledz :), on buss asendamatu.

Eile astusin ma aga kodust välja just bussisõidu eesmärgil, nimelt sõitis viimast päeva enne suvepuhkust uus vesinikbuss. Ühistranspordifirma De Lijn katsetab alates juunist uut tehnoloogiat. Pealtnäha näeb täitsa tavaline buss välja, natuke kõrgema katusega nn verso versioon, sõidab tavaliselt. Ainus tuntav erinevus on hübriidmootori vaikne hääl, nüüd ei pea ka munakivisillutisel sõites häält kõrgendama.

Jääb ainult loota, et testimine edukaks osutub ja neid busse varsti rohkem saab. Kuigi tehnoloogia on kallis, telekas mainiti üle 3 miljoni suurust summat, mis arendusele kulutati. Pildi näppasin De Lijni lehelt.

4 comments:

mulonsuvaminareisin said...

toredad bussiuudised :-)

leidsin selle blogi siis kui otsisin google'st infot hollandi keele õppimise kohta, ja siis leidsin sellest päevikust (küll varasema kuupäevaga) loo, milles autor rõõmustas, et saab kohalikus keeles naljast aru. endalgi tuleks niikaugele jõuda, kuid kolimine paari nädala pärast ja keeleõpe kõik alles ees. loeksin seda päevikut edaspidigi (minu värske blogi on: http://piiri-piiri.blogspot.com/)

Lilly Munster said...

Kui oled kunagi inglise ja saksa keelt õppinud, siis hakkad "ilusast" hollandi keelest päris ruttu aru saama. Sõnamängud ja murded on muidugi omaette ooper.

mulonsuvaminareisin said...

Olen õppinud nii inglise kui saksa keelt, lisaks üsna kodus skandinaavia keeltes. Olen tähele pannud nii saksa kui rootsi keelega sarnanevaid sõnu. Inglise keelt vähem. Ei saa öelda, et hollandi keel väga ilus kõlab, aga olen kuulnud muidugi sama rootsi keele kohta :-) Ja lapsel tuleb vist hääldus paremini välja kui minul.

Anonymous said...

Good words.