Wednesday, April 25, 2007

Shokist ja kultuurist

Ma ei saanudki täna aru, miks Nic minu "pakjes"-t kole seksikaks peab. Soomeugri aktsent tõenäoliselt... Igastahes liikus meie jutt kohanemisteemadele ja Nici tõdemisele, et tema arvates erilist kultuurishokki mul polegi olnud. Vist pole tõesti. Ainus üllatus, mis meenub, oli jalutuskäik ametlikult metsaks kutsutavas keskkonnas, kus puud kasvasid nöörsirges rivis.

Peale seda ei suutnud ma pea aasta Nici vanemate juurde sõites hoiduda kommentaarist: "Kuule, siin on midagi viltu, puud ei kasvagi korralikult rivis!". Ta vanemad elasid nimelt padukolkas st kiirteelt maha sõites pidi veel tervelt(!) pool tundi sõitma väiksemaid teid pidi, mida ääristas täiesti eestilik võsa. Peale aastat leidsin, et tuleb anda oma panus looduse säilitamisse.

Aga tegelikult on flaamid peaaegu nagu eeslased. Nad on harva oma maal peremehed olnud. Ikka pidanud võõra võimu all kummardama. Ning seda orjamentaliteeti vihkan ma nii eestlaste kui flaamide puhul. Miks, paganamasepäralt, peab riigist alati kolmandas isikus rääkima.

Nende keel on sageli nn talupojakeel olnud. Nic ütleb ikka, et ta räägib talupojadialekti. Aga minu minu kommentaari peale, et missugune flaami dialekt kõrgklassidialekt on, pidi möönma, et sellist pole.

Flaamid hiilgavad isegi oma enesetappude näitajaga. Kindlasti ei jõua see soomeugri tasemele, aga kõrgem näiteks töötuse all ägisevast Vallooniast on see küll. Töö ja raha ei ole veel õnn. Aga katsu seda inimestele selgeks teha...

No comments: