Thursday, September 04, 2008

Elu plastita


On üks asi, mis mulle esimestest päevadest peale uues kodus meelehärmi teeb. Kilest prügikotid, toodad prügi ja siis paned veel kotti ka. Vanas kodukohas olid konteinerid, plastist küll, aga tugevad ja praktiliselt elu lõpuni kestvad. Kuna ma tahaks prügi siiski väljas ladustada, siis tuli prügikoti kaitsmiseks kasside, hiirte ja lindude eest plastkonteiner osta. Otsides viise oma ökosüdametunnistuse lepitamiseks olen ma hoolikalt vaadanud, mis meil üldprügisse läheb. 90% kile ja taaskasutuseks mittekõlbulikud pakendeid.

Poode ja poes valides on võimalik rämpsuhunnikut oluliselt vähendada, aga ilma plastita elu tundub pea mission impossible olevat. Siiski võttis üks flaami pere ette projekti 20 päva palstikuta. Britid on selle jalgratta juba avastanud, ning BBC hõlma all viinud läbi eksperimendi. Päris 100%-line õnnestumine see polnud, aga häid nippe leiab sealt blogist hulgi.

4 comments:

Mrs said...

Meie lapsehoidja pere teeb juba paar kuud projekti "20 prügikotiga suveni välja (20 plastiku+20 üldprügi)". Siiani tundub õnnestuvat...

Lilly Munster said...

20 palstikukotiga suudan ma neli aastat vabalt ja kui natuke pingutada, siis viis aastat elada :) Riisipiima tetrapakid on suurim kotitäide ja seda mul kohvi peale palju ei kulu.
Ma tegelikult ideaalis arvasin, et võiks minna kott kuus. Aga praegu on suhe pigem kaks kotti kuus. Põhimõtteliselt on see kolimiste-sisseseadmistega nüüd natuke ülepaisutatud, aga plasti tekib ikka ka. Pudingipotid, liha-juust on supermarketis tavaliselt plastalustel, eile tegin näituseks pasta pestot ja seedrimänni seemnete karp sai tühjaks, takkajärgi näksisin macarone, mille ümber oli kenake plastkarp... :(

Mrs said...

Tuleb lihuniku juurest liha osta, aga siis nad vist pakendavad kilekotti...
Meil tekib ka pudingu-jogurtitopse (sojajogurtit klaaspurgis pole kohanud :(). Kõige tobedamad on mu meelest need jogurtitopside ümber olevad kartongpakendid...
Me üritame vähem (plast)prügi toota ja nt kuulsin just, et Ecoveri puhastusvahedite pudeleid saab täita (aga sa kasutad vist pesupähkleid).

Lilly Munster said...

Lihunik keerab tavaliselt sellise kile+paber lehe sisse. Aga kile on vähemalt õhuke. Tegelikult ma vaatasin, et kõige suurem patt on meil küpsisesöömine - macaronid, täise ja shokolaadiglasuuriga spekulaas, õhtusöögijärgne magusaamps ON saatanast :P
Ecover täidab tõesti pudeleid, Hamme looduspoes näituseks saab täita. Pooleteise liitrise pudeli pealt hoiab lisaks pudelile veel u 50 senti kokku :)