Friday, September 26, 2008

Kuidas minust peaaegu kriminaalkurjategija oleks saanud

Et kõik ausalt ära rääkida tuleb alustada sellest õhtust, kus mu vanemad said minu nimele kirja kutsega tulla politseisse karistusseadustiku pisivarguste paragrahvi alusel. Peale telefonikõnet järgmisel päeval politseisse selgus, et asi puudutab bensiinivargust ühe Ford Escordiga selle aasta augustikuus. Seega olen ma igati globaalse haardega bensiinivaras.

Aga - ja siin on palju "agasid":
- ma ei ole kunagi olnud selle auto omanik, vaid koos emaga tehnilises passis märgitud kasutajad. Omanik oli minu isa;
- mu vanemad müüsid Fordiloksu maha aastal 2004 (kaks tuhat neli);
- ma kolisin Eestist täiesti ametlikult ära st minu aadress rahvastikuregistris vastab tegelikkusele. See juhtus juba aastal 2002;
- mu jalad pole Eesti pinda kolm aastat puutunud.

Ma olen kõnesoleva Fordiga sõitnud küll kauges minevikus, kusjuures päris palju ka paranduse vahet. Ehk päris üllatav, et selline ront veel liigub. :) Teisalt on imestamisväärne, kust küll võtab Eesti politsei oma andmed? Veel üllatavam on, et sellise informeerituse juures mõni kuritegu üldse suudetakse lahendada. Muidugi avab vähemalt neljaastane mahajäämus kasutatavates andmebaasides omakorda huvitavaid väljavaateid, selle infoga peaks ometi midagi ette võtma. Midagi kasulikku :)

3 comments:

mulonsuvaminareisin said...

Päris koomiline lugu, ise mäletan, et kui ma kunagi Eestis korteriostu paberitele pidin alla kirjutama, siis tuli mul ametiasutusse mina tõestama, et ma abielus ei ole, sest keegi oli "abielus" kohale linnukese teinud

Anonymous said...

lahe lugu :) See tuletab mulle meelde lugu, kui selleks ajaks juba 2 aastat mulla all olev vanaisa sai Eesti politseilt kutse ilmuda jaoskonda tunnistusi andma. Eriti koomilisena mõjus lause "mitteilmumise korral rakendatakse sundtoomist".

/üks "metsapoolne" Krista, kes juhtumisi siia sattunud/

Lilly Munster said...

Ehhee, tulid siis urni järgi või kaevasid kirstu üles?

Tegelikult on imelik, et nende seksikate elektrooniliste registrite koopiaid saab turult CD peal, aga politseinikel juurdepääsu pole. Või ei oska e-eesti politseinikud arvutit käsitseda.