Thursday, December 13, 2007

Hea ost ja halb ost

Hea

Leivamasin st korrektselt öelduna saia-sepikumasin. Seda riistapuud on me majapidamises juba pea viis aastat aktiivselt pruugitud nii saialiste kui pärmitaigna tegemiseks. Vaevalt, et see massin lähitulevikus tolmu koguma hakkab.

HD recorder (maakeeli siis kõvakettalindistaja?). Saab jälle televiisorit vaadata :). Meil oli alatine häda, et vähegi vaadatav saade hakkas kell 11 - tööinimese ja lapsevanemana sellisel kellaajal enam küll midagi ei vaata, vaid me juba magame. Ning videomakiga opereerimine oli tüütu. Nüüd saab paari nupule vajutamisega lindistatud-vaadatud, kusjuures telekakvaliteediga.

Halb.

Made in China helikopter ja mängubuss. Lagunesid esimesel mänguõhtul. Ma sain aru, et ma pole nii rikas, et odavaid asju osta.

Karp sprotte. See oli kuskil mu Belgia elu alguses, kui ma kordas Carrefourist Riia sprotid leidsin. Südame lõi soojaks ning sprotid maandusid mu külmkapi nurka. Aga ma pole eriline sprotisõber, umbes kahe aasta pärast rändasid nad prügikasti. Sellest ajast peale püüan ma oma ostukäitumise juures seda sooja Eestimaa nurgakest oma südames vaos hoida. Näiteks looduspoes ei osta hunnikut pudrumaterjali kokku, sest pudrusööjat must pole.

3 comments:

Karuema said...

kle vöid sa neid saia ja sepikumasinaid natuke reklaamida - miöllised on head ja kuidas neid kasutatakse. belgias need vist väga popid tulenevalt teie leivasöömiskultuurist. aga ma tahaks siia ka omale sellist...aga ei oska osta

Lilly Munster said...

Saia tegu massinaga on käkitegu :) Paned jahu-pärmi-vee sisse ja vajutad nuppu. 3-4 tunni pärast on sai valmis.

Ainus oluline kriteerium on mu arust taimer. Siis saab hommikul värske saiaga ärgata. Saiateoprogramme on neil niigi rohkem, kui vaja läheb. Eraldi taignaprogramm kulub ära(, kuigi ma ei ole näinud ilma selleta massinaid). Meil kannab masin Panasonicu märki, see oli kunagi pakutavatest kõige kallim, aga väga hea reitinguga. Ma ka ainult kiidan, käkki pole sellega veel kokku keeranud :)

Mari said...

Meie saime leivamasina nö. pärandusena - üks ameeriklane võitis selle loosiga ühel üritusel ja kui ära hakkas minema, siis andis meile. Seega minul see hea ostuna kirja ei läinud, aga minumeelest ka väga asjalik asi. Kõige tüütum asi pärmitaigna ja leivateo juures on sõtkumine, aga selle asja võtab masin lahkelt enda teha, ole ainult mees ja pane asjad sisse.
Meil ka taimer, aga seda kasutades rosinasaia ei saa, ehk siis popimatel pidi olema eraldi rosinapuistaja, mis õigel hetkel need sisse paneb, nõrgematel variantidel peab ise peale passima, kui masin märku annab. Selline vahe siis ka neil, kes peab oluliseks, kes mitte (mina mitte näiteks)

Firmal ilmselt suurt vahet pole. Käisin köögis vaatamas ja meie oma kannab nime Morphy Richards FastBake (ic, on ikka nimi). Igaljuhul kiidan taevani.