Friday, April 11, 2008

Koolikontakt

Kui kool kutsub vestlust vanematega vanematekontaktiks, mis ilusamas emakeeles võiks kõlada kui kohtumisõhtu vanematega, siis mina võin ju oma mättalt vaadatuna sama asja koolikontaktiks kutsuda. Eile see siis toimus.

Üldiselt polnud asi väärt keel vestil mikroloengust kohtumisele tormamist. Ainus uus fakt, mis ma teada sain oli see, et juff (so õps) seikles pool aastat peale koolilõpetamist Aasias ringi. Ma arvan, et seda on natuke vähevõitu, eriti koosviibimise objekti silmas pidades. Ukul on viimane kuu aega uus õps, vana saatus on teadmata :) Ühest küljest ma saan aru, et kuu aja põhjal midagi lapse kohta öelda eriti, kui omal kogemusi napib, on raske.

Aga kellelgi meist oli kodutöö tegemata. Ja vanemad need ei olnud. Sest kaugelt nägin ma väga huvitavat paberit, kus oli paarikümne oskuse lõikes veel vana juffi poolt antud hinnang nii oktoobris kui ka veebruaris. Hinnang oli ilus värviline punane, oranz, kollane, roheline kasvava tugevuse suunal. Praegune juff ei osanud mulle isegi seletada, mida tähendab näiteks roheline laulmine - peab viisi? laulab hea meelega?

Kahjuks kadus see paber kiiresti vabandusega, et tema pole hindaja olnud, kui selgus, et mind ei huvita ainult, et see valdavalt roheline on, vaid ka rohelise tähendus. Häda sellistega... :) Ma ei usu, et tegemist puhtalt eelmise õpsi suvaga, kuna hindamise leht oli täiesti korralik trükitud ankeet, siis tõenäoliselt võttis ta aluseks mingi etaloni.

Tegelikult oli seal ka üks punane kastike, aga nii kaugele ma lugemisega ei jõudnud, et oleks vähemalt hinnatava kategooria teada saanud. Vean kihtla, et tegemist oli mingit sorti "tahan jäärapäiselt oma tahtmist" kastikesega. Muidugi on jäärapead tülikad, nad võivad vahel politseigi ukse taha tuua (vt eelmist sissekannet), aga eks ajapikku õpivad vähemalt vanemad pujääni mingil määral ohjama.

No comments: