Thursday, November 02, 2006

Koolivaheaeg

Kuidas aru saada, et on koolivaheaeg? Oled kodus ja päevas tekib poolteist pesumasinatäit nõusid.

Tegelikult tähendab puhkamine mulle intentsiivset estaõpsi ametit. Vaja ju siiski Ukule mingit "praktikat" eesti keeles. Kuigi kahepoolese jõmpsika keelekasutuse põhjal ei ole raske arvata, et ta enamuse ajast siiski hollandikeelse mula keskel veedab. Igastahes on see nädal emakeele (kõige otsesemas mõttes) nädalaks kuulutatud.

Tegelikult on kaks kindlat juhtu, kui Uku eesti keelt räägib. Esiteks siis, kui ta on teinud pahandust ja ta tahab emmelt vähe "leebemat" karistust, näiteks topib näppe kuuma kõrvitsasupi potti, aga tahab täielise pagenduse asemel siiski pliidi äärde jääda. Teiseks siis, kui ta on hollandikeelse sõna unustanud.

Kindlasti saab ta aru kahe erineva keele olemasolust. Eile Mõmmi aabitsat vaadates seletas ta rahumeeli eesti keeles, aga kui paps kõrvale istus, hakkas pea koheselt tõlkima Mõmmi tegemisi. Et ikka kõik aru saaksid, mis telekas toimub. Tõlkel polnudki väga viga :D Ainult mina nägin pärast vaeva, kuidas kõrvad jooksevad sita/mineraalvett hollandi keelde panna.

Eilne päev tõi mulle ühe erinevuse Eestiga meelde. Belglased ei põleta surnuaial suurt küünlaid ja aed on ka suurtel pühadel kottpime. Meie viisime küünla. Küll ametlikust pühast päev varem :) Aga tore oli vaadata, kui veel surnuaia väravas üksik tuluke ära paistis.

1 comment:

Eppppp said...

Ma ka hiljuti märkasin - kui laps on vihane mu peale, siis räägib meelega "vale keelt", aga kui on sõber või tahab millegi pärast andeks paluda, siis kindlasti "õiget keelt"
;)