Thursday, December 21, 2006

Blogimine on intellektuaalne tervisejooks

"Bloggen is intellectueel joggen," ütleb ex Belgia Microsofti boss Bruno Segers tänases päevalehes, kui juttu tuleb blogimisest ja mõningasest järjepidevuse vajadusest selleks. Ta oli pea esimesi Belgia firma tippjuhte, kes pani blogi püsti veel siis, kui ta ametis oli. Ja nüüd peab loenguid teemal internetiturundus, user generated content ja firmade vajadus paidlikult reageerida maailmatrendidele. Mees teab, mis mees räägib, tema blogi saab nädalas umbes 15 tuh külastajat maailmas, kus hollandi keelt räägib umbes 21 miljonit inimest. Minu blogi nii 110-120 lugejat nädalas 1 miljoni eestikeelse inimese maailmas, aga ma pole ka isegi endine Eesti Microsofti boss :).

Aga tervisejooksu olen ma alti vihanud, pigem on blogimine ikka teatud ekshibitsionismi väljendus. Kuigi ma tõsiselt kahetsen, et varem päevikut pidama ei hakanud. Alati kui ma satun kedagi Belgia teemadel ahhetamas kuulma mõtlen, et kas mina ka selline paar aastat tagasi olin. Praegu tundub, et ei olnud, aga dokumentaalne tõestus kuluks ära.

Aga Belgia-Hollandi blogid teevad ilma - miskis blogide võistluses Weblog Awards hääletati Euroopa parimaks hollandikeelne retecool.com. Teise koha sai vähemalt natuke loogilisemalt inglisekeelne the Brussels Journal, mida toimetavad siiski ka hollandikeelsed inimesed :). Muuseas retecooli Foto Fuck Frijdag, kus presenteeritakse nädala parimaid fotoshopitud hiirekeerutusi, on vahel päris naljakas hollandi keelest midagi jagamatagi.

No comments: