Monday, August 20, 2007

Keeleprobleemid

Eks ma ikka muretsen aeg-ajalt, kuidas Ukule keelt külge pookida. Püüan uusi ja huvitavaid "meetodeid" leiutada ja kangekaelselt eestlast mängida. Ma olen hakanud Don Quichotti mõistma.

Tegelikult töötab kõige primitiivsem raamatulugemine kõige paremini. Ukule meeldib sabaga päikese luuletusi kuulata ja muti (see, kes mullas elab) raamat on tõeline hit. Kahju, et tõeliselt ilusaid, sh visuaalselt ilusaid, eestikeelseid lasteraamatuid nii vähe on, sest kõige enam meeldib Ukule piltide järgi ise jutustada.

Aga midagi siiski külje jääb. Uku teeb hollandi keeles eestikeelseid vigu. Nagu tõelisele ugrile kohane on tal probleeme tema-temakese eristamisega. Ma olen alati arvanud, et see hij-zij/he-she ei vasta 21. sajandi Euroopa mõttestandardile. Oleks juba ammu aeg ka keeleline sooline diskrimineerimine kaotada! Mu elu läheks lihtsamaks...

No comments: