Thursday, May 08, 2008

Günekoloogile panniga!

Kui ma mingi dokuseebi kodussünnituse osa eelmine aasta maha magasin, siis eila olin ma Voldi saateks valmistunud. Esiteks helises mobiil algusajal. Teiseks oli ka HD lindistama pandud, et ma saaksin ennast vahetult välja elada st möliseda ning soovi korral kaduma läinud kohti üle vaadata :)

Teemaks oli kodus- vs. haiglasünnituse turvalisus. Nagu karta oligi. Kui kõik sellised günekoloogid oleksid, siis ma käiksin kogu aeg jalad ristis ringi. Tegelikult võttis kodupoolt esindav ämmaemand Lieve Huybrechts turvalise sünnituse idee kommentaaris ilusti kokku:

"Het kunnen allebei veilige plaatsen zijn, wanneer er gewerkt wordt vanuit respect voor de kracht en de capaciteit van een vrouw om haar kind op de wereld te zetten en respect voor het kindje dat er ook voor gemaakt is om geboren te worden. Wanneer dat respect uit het oog verloren wordt en wanneer we de pretentie hebben om te denken dat wij het beter weten dan wat ons lichaam kan en doet, dan worden er pas risico’s gelopen." (Mõlemad võivad turvalised kohad olla, kui tööd tehakse austusest naise jõu ja võime ees oma laps ilmale tuua ja austusest lapse sündimise oskuse ees. Kui see austus silmist kaob ja me lähtume eelarvamusest, et me teadmised kaaluvad naise keha oma suutmise ja toimimise üle, alles siis kerkivad tõelised riskid.)

Isa, poja ja püha vaimu nimel, Aamen! Respekt oli see, mis sel günekoloogil puudus. Usaldus ei saa olla ühepoolne. Panniga talle! Ja see vahepealne põige haigla sünnitusosakonda oli masendav, rase kuulekalt voodis seliti, suures plaanis räigelt sinine günekoloogi tool ja lõpus "ülinunnu" pilt, kuidas issi oma vastset pojakest pudelist toidab... Andku Jumal mulle tervist kolmas laps ikka kunagi kodus ilmale tuua.

2 comments:

Mormelar said...

Ma olen samuti selle tsitaadiga nõus. Pole vahet, kus Sa sünnitad, kui keskkond on hea ja Sinu arvamust arvestatakse. Minul vedas ja mul oli imeline sünnitus ka haiglas. Ja imelised inimesed mu ümber.
Kodussünnitus oleks küllap veelgi mõnusam, aga olen selleks vast liiga arg.

Mrs said...

:) Mul seljataga haiglasünnitus, aga pilt polnud hoopiski selline kui "Voldis"... Väga positiivsed kogemused on. Võibolla sattus mulle hea arst... või hea haigla.