Thursday, October 12, 2006

Äripäeva fenomen

Kunagi lugesin ma hoolega Äripäeva. Kuldsel kauboikapitalismi ajastul , kui ma vaatasin ka Wall Streeti ja Glengarry Glen Rossi. Kes näinud ei ole, soovitan soojalt. Siis läksin ma majandnust õppima ning lehte lugedes hakkasid ilmnema esimesed kriitilised kulmukortsutused minu näos.

Edasises professionaalses elus puutusin kokku ka paari Äripäeva ajakirjanikuga, kes minu suureks üllatuseks jagasid arvamust, et nende lugeja ei suuda üle 10-sõnalisest paari kõrvallausega lausestruktuurist aru saada. Ammugi pole detailid olulised. Tühja kah, aga kuna mulle ei paku natuke keerulisemad semantilised konstruktsioonid raskusi ning olen korduvalt kogenud, et devil is in details, siis järelikult ei kuulu ma nende lugejate sihtgruppi.

Vahel ma siiski löön lehe netis lahti ja oma hämmastuseks avastan sealt alati mingi "kala", kohutava üldistuse või lauslolluse nagu viimane kord: "/Ta/ paistab silma hea maitse ja trendika riietumisstiiliga – tal on väga palju riideid ja nende juurde sobivaid aksessuaare igasugusteks elujuhtumiteks. Ta on keskkonnasäästlikult mõtlev maailmakodanik." Kuulutaks tänase päeva võtame-ajud-külmkapist-välja päevaks!

No comments: