Tuesday, October 24, 2006

Star Wreck

Mõnda aega tagasi oli kultuurikanalil Canvas Soome nädal. Programmi kuulus ka kultusfilmi staatuses Star Wreck. Kuna tollal polnud mingil põhjusel filmi vaadata mahti, siis eile kookisin kapist kasseti välja ja vaatasin ära.

Ei olnud naljakas. Lihtsalt vannitoas (ok, tegelikult küll väikses elutoas) tehtud amatöörfilm. Tegijatel oli kindlasti lõbus ja said palju tarkust juurde :) Aga vaatajat naerma suurt ei ajanud, mulle läks muidugi soome keele erakordsus kaduma - põhjaeestlasele ei kõla soome keel naljakalt, ma saan isegi pingutamata sellisest veidrusest aru :D Kuigi ma olen kogenud, et inimesed jäävad mulle suu ammuli otsa vaatama, kui juhtun telefonis emakeeli rääkima. Antud juhul jäi järgi üksnes nadi film.

Natuke soome keele mahlakust siiski säilis. Lõppude lõpuks on soome keel mu jaoks nn second best option, kõige lähedasem eesti keele aseaine. Ning Hessburgeri pakendid how-they-made-it piltidel omavad kindlasti ohkamapanevat nostalgilist väärtust.

2 comments:

Birgit said...

:)
Viibin mina lapse ja mehega mänguväljakul. Räägime omavahel juttu ja lapsega ka. Siis tuleb juurde üks kohalik proua ja küsib, kas me oleme Põhja-Euroopast?
Meie: Nojah, enam-vähem, aga mitte päris.
Proua: Ahsoo, siis te olete Eestist.
Meie: tõsi jah!Kust te teate.
Proua: Mul on Soome sõbrad ja sellist imelikku asja räägitakse ainult sealkandis:)
Btw, lahe blogi
Tigrib

Lilly Munster said...

Tähh :)
Maailm muutub ikka tasapisi suuremaks. Enam ei saa isegi oma päritolu nii lihtsalt varjata. :)
Nici üks sõber mainis esmakordsel eesti keele kuulmisel: "Go home, E.T.". Ja mehe sõprade jutus tähistati mind ikka mõnda aega nende kahe tähega.