Tuesday, March 27, 2007

Otsitakse: tõeline Eesti söök

Mu ülikool on välja kuulutanud konkursi kuue "vahemere" kööki hõlmava raamatu koostamiseks. Ühe mereregioonina on ka Balti meri. Ehk nüüd on mul vaja leida veel ainult supp või pearoog, mis:

a) oleks laialt levinud ainult Eestis st. hapukapsas-verivorst ja seljanka langevad välja, Saksa- ja Venemaa on lausa Eestiga samas grupis;
b) koostisained peavad olema kohalikul turul saadaval, mis välistab kama, raskusi tekib ka ulukilihaga, põdravorsti jaoks on lihtsam üks soomlane leida ning
c) oleks söödav ka suurema osa keskeurooplaste silmis st pudrud, piimasupid ja seajalad ei sobi.

Eesti toidu nimekirja lugedes tuleb tõdeda, et Eestis pole (pikaajalist) oma toidukultuuri. Viimasega seoses meenub mulle alati mu suurepärane saastaleidmise võime Hollandi menüüdest - ma suutsin alati sealt miski jõleduse valida. Ja minu täieliku arusaamtuse peale, kuidas on võimalik normaalne ainete kooslus, millekski lateksi, saepuru ja petrooli sarnaseks muuta, seletas Nici toonane kolleeg, et neil pole lihtsalt kultuuri. Mida pole, seda pole, aga samas kõlbab enamus Eesti pubimenüüs olevatest söökidest süüa ning pole vaja menüüd uuesti küsida, et aru saada, mida sööd. Kui nüüd veel midagi originaalset ka leiaks, siis saaksin ma Eesti köögiga täiesti teenitult kokaraamatusse :D

1 comment:

fotojaht said...

minu arust kõik kes kusagil kaugel maal elavad, tahavad kartulisalatit, seda eesti oma, hernestega ja puha.

teine eesti toit on ikka ja jälle see va seapraad ahjukartulitega. :)