Thursday, March 01, 2007

Majaehitaja reklaamiõudukas

Ma olen suhteliselt antireklaamne inimene. Reklaam on mõttetu loodusressursside raiskamine. Samuti kehtib minu puhul küll 99% juhtudest relaamimurphy seadus - ma pole kunagi, vähemalt sellel momendil, vajanud reklaamitavat tavaari.

Üldiselt hoiab suure osa reklaami eemale sildike postkastil. Aga Belgias on tõsiselt ärritav nähtus - iga kord, kui su andmed kantakse kuskile registrisse, hakkad saama temaatilist reklaami viisakalt vormitud kirjadena. Majaehitusloa saamine tõi meile ehitusfirmade pakkumiste saju. Tegemist on täielise ressursiraisuga, sest meil on nn võtmed kätte projekt ning hankijate valikuring on piiratud köögi-, santehnika- ja kaminameistritega.

Lisaks, kui paberist küllalt ei saa, siis võib alati helistada. Ka õhtul kell 10. Kusjuures ehitusinimesed ei viitsi vastavat non-telemarketing listi vaadata. Vähemalt telemarketingi firmad õnneks seda teevad ja enam mulle pesupulbrit müüa ei paku. (Kes küll telefonitsi pesupulbrit ostab?) Mul on juba väljakujunenud refleks iga võõra numbri peale vuristada nagu automaatvastaja, et me ehitajaid ei otsi, meil on võtmed kätte projekt. Täna aga kostus teisest otsast naer ja vastus, et ta võtab võtmed hea meelega, kasvõi kohe, aga muidu lepib ka lõunaga.

2 comments:

Mari said...

Siinpool Belgias toimib väga hästi kui see päheõpitud teksti vuristamine katkestada, paludes inglise keelele üle minna (isegi kui tegelikult saad neist aru), siis nad tavaliselt vabandavad ja panevad kiiresti toru ära. Antwerpenis see ei pruugi toimida, sest seal ilmselt osatakse rohkem inglise keelt.
Kas on mingi valutu viis sinna non-telemarketing listi saamiseks või tuleb selleks suurem asjaajamine ette võtta?

Lilly Munster said...

Ehh, flaamid küsivad pigem kohe varmalt, kas räägime prantsuse, inglise või saksa keeles. Ja siis virisevad, miks väljamaalased keelt ei oska :) Kuigi tänaseks aktsepteerivad nad enamasti mu hollandi keelt.
Oma anti-spam deklaratsiooni saab teha www.robinsonlist.be - üldiselt päris turundusfirmad seda aktsepteerivad, mu mäletamist mööda peale sinna enda kirja panemist enam pulbri- ja kindlustusmüüjad mulle ei helistanud-kirjutanud, ainult nüüd agarad ehitajad eiravad listi.