Monday, October 02, 2006

0110

Pühapäeval olid suured kontserdid Antwerpenis, Brüsselis ja Gentis - nn 0110 kontserdid. Iseenesest tore ettevõtmine ja üllas moto, Uku jalg tatsus ning emme-issi said rahvamassis peitust mängida. Aga kas see kontsert oli nüüd sallivuse poolt või Vlaams Belangi vastu? Või teeb see sama välja?
Vlaams Belang on parempoolsete natsionalistlike vaadetega partei, kelle peamine loosung on "Oma rahvas kõigepealt". Ei midagi erakordset, mõttekaaslasi leiab nii Hollandist kui Austriast. Ma pean tunnistama, et mu paaris valimiseelses valimistestis, on VB päris kõrgelt skoorinud. VB majandusprogramm mulle kui üliliberaalsest Eestist tulnule, meeldib. Vaadates Belgia maksukoormust, mis toidab küll üht parimat sotsiaalsüsteemi Euroopas, tundub maksude vähendamine ja üldine vabaturumajanduse turgutamine päris asjakohasena.
Põhjus, miks must kunagi VB valijat ei saa, on siiski kaudselt seotud partei slõuganiga. Ma ei usu eriti separatistlikesse ideedesse ja Hollandiga sõbrustamisesse. Või õigemini ma ei taha midagi teada Hollandi köögist :D Belgia nimelt püsib koos tänu liitvale Hollandi vihkamisele :D Siia lisanduvad veel homoabielude ja abordivastasus.
VB kõige skandaalsem külg on muidugi väljamaalaste temaatika. Nõudmine, et kodakondsuse saab üksnes keele- ja kultuurieksami läbinu, klassifitseerub diskrimineerimiseks. Mitte assimileerunud võidakse riigist välja saata. Ma parem ei räägi Eesti süsteemist. Mis aga eristab tõeliselt VB muidu unisest Belgia poliitikast, on liidrite kirg ja pühendumus. Filip Dewinter vähemalt näib tõsiselt uskuvat oma sõnumisse ja see on enesega rahulolevas rasvases demokraatias haruldane. Ning ilmselt annab mõne protsendi hääli juurde.
Kas salliv ei paks olema ka Vlaams Belangi suhtes? Eks hääle annab inimene ikka oma südamehäält kuulates.

No comments: