Tuesday, March 03, 2009

Kui palju on su's veel eestlast?

Kunagi üks staazikas väliseestlane nentis, et enamuse immigrantide elus on periood, kus sünnimaaga hakkab side nõrgenema, aga kodumaal oled ikka veel välismaalane. Esimene indikaator on see, kui hakkad kroonides hindu eurodesse ümber arvestama, ikka 150 krooni on umbes 10 eurot :)

Täna ma tulin teise hea testi idee peale - igal rahval on oma eritoidud näiteks tassisin ma kunagi kolleegi prantslasest kaasale Pariisist kuivatatud vorsti, soomlastel on oma karjalapirukad jne. Minu postkasti maandus üleskutse avaldada oma eelistusi Eesti toitude osas, mida võiks skandinaavlaste poe riiulitelt-lettidelt leida. (Luxemburgi Eesti Seltsi lehelt leiab peegelduse ka.)

Ja ma hakkasin mõtlema, mida ma siis tahaksin. Purgisuppe? Ei, mul õnnestus isegi tudengiaeg pea prugisupivabalt mööda saata :) Õlut? Ökoinimene õlleparadiisis ja tassib veel 2000 km tagant õlut? Tangaineid nagu tatar, helbed, manna? Kodutee peale jäävast ökupoest saab neid igas mastis. Shokolaad? Kui keegi tahab, siis ma võin oma laste jõulupakikommid vahetada Belgia käsitööshokolaadi vastu suhtes 2:1. Leib? Teen ise ja, tehke, mis tahate, tööstustoodang ikka käsitöö vastu ei saa :) Liha-kala? Hollandlaste maatje on täitsa heeringas, aga mulle on alati maitsenud ABBA purgiheeringad rohkem ;) Sprotid olen ma juba kord elus peale paariaastast laagerdamist ära visanud. Vorstiga meenub mul alati Võru LK tehnoloogi väide, et doktorivorst on puhas raiskamine, kuna sinna läheb 50% liha. Kohukesi? Neid saab juba Brüsselist, ainult ma ei ole viitsinud viimase kuue aasta jooksul neile järgi minna. Vaevalt, et see trend tulevase kuue aasta jooksul muutub. Kui keegi, näiteks vanemad, koju kätte toovad, siis sprotisaatus neid ei taba.

Ma tahaks hoopis metsmaasika toormoosi ja muid koduseid moose. Marineeritud kuuseriisikaid. Soolatud metsaseeni. Pudelisse-purki pandud pohli ja jõhvikaid. Aga neid peab vist ise minema koha peale tegema. :)

7 comments:

Reine said...

Kunagi sai mul pikk nimekiri tehtud, et mida Eestisse minnes tahaksin kindlasti taaskord süüa.

Kohukesed olid number 1. Täiesti fantastilised. Siin pole mitte midagi nende taolist.
Üldse piimatooteid sõin ma Eestis rohkem, nagu kohupiim, juba-mainitud kohukesed, vorst juustuga (mida siin ka ei ole, valmistatud saksamaal), suitsujuust, hapukoor, saiale määritavad kreemid (Rama omad vist) ja igasugused jogurtid (neid siin on, aga Eestis PALJU suurem maitse valik).

Ja muidugi kodus keedetud moosid, toormoosid, marineeritud aedviljad (ükskõik kas kodus valmistatud, või poest) ja seened ja ...oeh ka marineeritud kalad (ja kvaliteetseid kalapulki ka pole!)! Ja õige teraleib ja must leib, mida Itaalias üldse leida pole. Ja pasteedid...siin neid poes pole, peaksin proovima neid kodus teha.

Ohhh, kohe söögiisu tuleb peale :)

Mina millegipärast arvutasin (arvutan) hindasid kroonidest eurodesse just hinnavahe tõttu. Paljud söögiasjad maksavad Eestis rohkem ,kui Itaalias... uskumatu, eksole.

Lilly Munster said...

Jogurtiga on see häda, et kui igasugune paksendajatega-toiduvärvide-kunstlike lõhna ja maitseainetega kraam välja praakida, siis pole Eestist ka midagi võtta :( Ja kuna mul on naabriks mahepiimatalunik, siis meil tegutseb oma kodune piimatööstus :) Juuste õnneks on Belgias palju, sh suitsujuustu (minu arust peaks see hollandlaste spetsialiteet olema) ja neid kreem-toorjuuste.

Ma olen rohkem hallitusjuustude armastaja, mida oli aastaid tagasi isegi Shveitsist odavam Eestisse tuua :) Kusjuures mu kohver märgistati sageli punase latakaga "controle securite" e ma vaimusilmas kujutasin ette, kuidas narkokoerad hakkasid mu juustulaadugi peale paanitsema.

Lihapoest-lihuniku juurest saab täitsa head vorsti ja pasteete. Aga nendega on muidugi kõikjal see kõnekäänu asi. Parem pimesi armastada :D Leivategu ei ole sugugi raketiteadus ;)

Ruudi said...

Ma olin ka shokis Eestis jogurtite sisukorda lugedes. Enne kui lapsele ei pidanud ostma siis ma ka mugisin ja nautisin aga nüüd ei taha enam säilitusained sööta talle.
hapukoort on mahepoes ja tangaineid samamoodi ( rukkijahu on siin isegi parem).

Ja ma elan ju Itaalias.. Kuskil mujal maailmas ei sööda nii hästi kui siin :)

Juustusi on meil kõriauguni, piima on ka masinast värsket saadaval ( Eestis hea, kui üldse lehmigi enam alles on), jogurtid on hulga paremad siin, vorste ammu ei söö ja toormoosi võid ju ise marjadest keeta ( eriti hea on aprikoosi oma, mida jälle Eestis ei saa).

Ma vist olen juba rohkem itaallane kui eestlane :) uhke ka :)

Ruudi said...

Raine, kui soovid võin peale beebiriiete ka juuretise tuua kokukale :) ?

Lilly Munster said...

- "Ja ma elan ju Itaalias.. Kuskil mujal maailmas ei sööda nii hästi kui siin :)"

Üksens Belgias süüakse veel paremini. ;D Äi jõua neid tähti kohe kokku lugeda :)

Mrs said...

Mul sinna nimekirja õnnestus paar asja lisada, mille järele kord-paar aastas isu tuleb... Aga kui vaatasin, kuskohas see pood asub, kuhu tooted müüki tuleks, siis mõtlesin, et sinna vist ei satu küll kunagi, kui ei viitsi Brüsselis pelmeenide järelgi käia.

Ja nimekiri asjadest, mida Eestist tulevad tuttavad tuua võiks on jäänud väga lühikeseks - ema tõi seekord mõnusat maiust ja pelmeene. Heeringas koduses marinaadis on ka wish listis, sest ise ei viitsi teha.

Ruudi said...

Belgias?+!!
Ei usu, et need barbarid süüa oskavad teha :D