Wednesday, May 27, 2009

Euroopa Liidu õigusest

Ma ei ole eriline juurafänn kunagi olnud. Õigusteaduse studeerimisele olen ma alati juristide seltskonda eelistanud. Majandusstudendile õpetatavad õiguse ained olid vähemalt paduigavad. Ja õppejõud sattusid ka padukuivikud ;)

Aga tänane postkastisisu pani mind küll rahvusvahelisele õigusele mõtlema. Ülejärgmisel nädalavahetusel on kohalikud ja eurovalimised e saabus valimiskutse. Kutsega on ainult üks üllatav aspekt, nimelt ilutseb seal suurtähtedega rasvaselt VALIMINE ON KOHUSTUSLIK. Nicile kui Belgia kodanikule on oma meelsuse avaldamine tõesti kohustuslik. Mina aga kuningriigi kodanik ei ole. Vähemalt veel.

Valima on mul plaanis nii või naa minna. Ma tahan edaspidigi poliitteemadel õiendada ja kuidas sa seda teed, kui valimas ei käi. Aga puhtteoreetiliselt - kust võtavad nad õiguse mind kohustada?

6 comments:

Eestinaine said...

Mõnedes riikides on valimine kui kodanikukohus seadusega kohustuslik. Loomulik, et kodanikul riigi ees kohustusi ka oleks, mitte ainult õigusi, mida taga nõuda.

Lilly Munster said...

Belgias ongi kohustuslik. Ainult mina ei ole kodanik, ma olen üksnes EU kodanik ja valin Europarlamenti. (OK, möönan, et viis aastat riigis ealnuna on mul õigus ja mitte kohustus :) valida kohalikel valimistel.) Samas, kas Belgia võimud saavad EU kodanikke kohustada parlamendi valimistel osalema...

Anonymous said...

Sellega on nii, et oled ilmselt kunagi oma 'JA' sõna andnud, et tahad Belgias valimistel käia. Pärast sellele teatud dokumendile alla kirjutamist oled automaatselt kõigil valimistel kohustusliku valijana nimekirjas.

Selle vastu aitab ainult see, et kolid korraks kuhugi mujale riiki elama. Ja kui siis tagasi kolid, saadavad nad uuesti selle paberi, millele alla kirjutanult oled edaspidi kohustatud valima.

;)

Anni
Maldegemist

Lilly Munster said...

Hakka veel selle tühja asja pärast kolima. :D Ma olen tegelikult alati hea meelega ja korralikult valimas käinud.

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.