Thursday, September 17, 2009

Emmental, Finland


Soomemaa on ikka tuntud rohkem saunamaana. Vähemalt Belgias saan ma hiilata oma saunakatelde nimedest arusaamisega, kivi on kivi on steen. Aga poenimekirja veebis kokku pannes jäi mul silma Soome juust. Soome juust Emmentalist. Ma teadsin siiani, et shveitslastel on Emme jõgi, mille orust tuleb emmentaler. Ma olen Shveitsis juustumuuseumis täitsa käinud.

Mis salata, on söödud ka Taanis tehtud camamberti. Ei Taani toodang ega soomlaste Emme kallastel valminud juust ole oma klassi esinduslikumad eksemplarid. Kartuligratini jaoks sobib "soomlane" igati, korraliku juustufondüü jaoks tasuks siiski originaali kasutada. Geograafia tuleb juustuletis edaspidi ära unustada.

1 comment:

lagrits said...

Usun, et see ei olnud siiski nii hull pühaduseteotus kui Eestis tehtav Hollandi juust (olgu ta siis leib või kera), mida ostes ei tea ju paraku iial, kuidas või millise Hollandi juustu moodi see parasjagu maitseb ning kuidas ta lõigates-riivides-kuumutades käituma hakkab...
Samas on Saksa või Prantsuse emmental tihti nii hea, et mina sööks neid küll ka pimesi originaali pähe. Andku oruelanikud mulle mu küündimatu maitsemeel andeks :)