Thursday, October 11, 2007

Kuidas Belgia liikluses ellu jääda

Ma olen juba ammu viinud oma õigusfilosoofilisesse maailmavaatesse sisse korrektuurid. Kui õpikud räägivad tava ning tsiviilõigusest, kusjuures vanem neist on tavaõiguslik süsteem, siis minu maailmas algab kõik blondiõigusest. Sõidad ristmikule paremakäe reeglit eirates, kuna sa ei oska arvata, et kahe põõsa vahelt, kust vaevu koer läbi mahub, võiks auto tulla, või pargid umbes 10 manöövriga, tuleb alati manada lai ja särav naeratus ette. Ja sulle naeratatakse vastu, mitte ei kortsutata kulmu! Nic ei uskunud mu meetodisse tükk aega, aga eile õnnestus tal selles veenduda. (Tegelikult peaks muidugi minema ja kuskil parkimist harjutama.)

Mu teine liiklusseadus seisneb belglase orjamentaliteediga arvetamises. See avaldub tõsises psüholoogilises probleemis järgida liikluseeskirju, eriti kiiruse osas. Ja ma saan sellest oma orjahingega aru, mõningates oludes nõuab tõsist pingutust täpselt 50-ga sõita. Aga vahel näeb õige kiirusega kohaliku numbrimärgiga liiklejaid. Siis on kaks võimalust, tegemist on hollandlase või, vähemalt oma arvates, liialt palju õlut manustanud juhiga. Kuna viimane võimalus on tõenäolisem, siis tuleb hoida sellise juhiga topeltpikka vahemaad. Igaks juhuks.

Lõpuks tasub sisse lülitada 40+-radar. Nimelt teooria- ja sõidueksamid on moodsa aja nähtus, keskealine belglane läks lihtsalt pilt näpu vahel politseisse oma lubadele järgi. Nicil on 30-aastase autojuhistaaziga vanaema, kes heal juhul suudab auto käima panna. Õnneks ta isegi ei proovi midagi enamat autoga ette võtta, aga see ei ole absoluutne reegel. Ma olen sõitnud tüübi taga, kes põristas 40ga asulavälisel teel ja samal kiirusel küla vahel jätkates ei suutnud jalgratturist mööda sõita ega vöötraja juures seisvat mammit märgata. Teisalt, ehk miniseelikus blondiini oleks järsku tähele pannud? Imelik, aga eksamiteta ajajärk ei tähendanud erakordselt rohkete liiklusõnnetuste perioodi. Vähemalt absoluutarvestuses. Ju tänane autorohkus kaalub üles paremad juhtide sõiduoskused ja liikluseeskirja tundmise.

1 comment:

seisus kohustab said...

ma suudan selle kõigega sügavalt bondida :)
tundub, et ka külje- ja tagasivaatepeegel on puha moodsa aja narrus, sest uljamad 40+ tegelased vahetavad rida siis kui vaja või siis kui meelde tuleb või siis kui muud teha pole vms. igal juhul ei pea nad vajalikuks sind oma plaanidega kurssi viia.
kui aga suunatuli õnnelikult sisse lülitanud tuleb olla eriti valvas, sest see, kummale poole ta tegelikult pöörama kavatseb hakata on suunatule abil vaid 50% täpsusega prognoositav. osavamad võivad pöörata ka kahele poole korraga kaldudes alustuseks ntx tugevasti vasakule, et siis uhkes kaares paremale põrutada.